Aangekomen in Korhogo - Reisverslag uit Korhogo, Ivoorkust van myrthedekock - WaarBenJij.nu Aangekomen in Korhogo - Reisverslag uit Korhogo, Ivoorkust van myrthedekock - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Korhogo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2008 | Ivoorkust, Korhogo

Lieve allemaal,

Eindelijk ben ik dan, na ruim twee weken, aangekomen in Korhogo. Hier zal ik de komende 8 maanden wonen en werken.

De afgelopen 2 weken was ik dus nog in Abidjan, er moest nog van alles geregeld worden voor ik kon beginnen in Korhogo. Maar het waren 2 hele leuke weken. Ik ben onder andere een weekend naar Grand Bassam naar het strand geweest! Toen we daar aankwamen bleek het groot feest daar te zijn, ik heb nooit helemaal begrepen wat er precies gevierd werd maar het was een combinatie van Nieuwjaar, Allerheiligen en Carnaval.... of zoiets... In ieder geval stond de hele stad op zijn kop en waren alle mannen als vrouwen verkleed en was iedereen beschilderd (en ik binnen 10 minuten ook). Het centrale punt van het feest was een soort afgezet veld met een tribune waarop de koning van Grand Bassam op zn goude troon zat terwijl op het veld voor de tribune iedereen in een soort trance aan het dansen was in grote circels (soort van polonaise maar dan anders). En tja, daar moesten wij natuurlijk ook aan meedoen! Wij zijn de heksenketel ingegaan onder begeleiding van een soort gids met een zweepje die zeg maar een baan door de menigte voor ons vrij "sloeg" (maar dan iets minder gewelddadig dan het klinkt hoor!). Maar na 1 rondje dansen/half ondergelopen worden/je halve lichaamsgewicht wegzweten/toch wel lichte paniek aangezien grote mensenmassa's zonder duidelijk vluchtwegen toch niet echt mijn ding zijn, hebben we het toch maar opgegeven. Mijn god wat een chaos!!
Maar wel een geweldige avond gehad.

En nu dus sinds afgelopen donderdagavond in Korhogo. Ik heb mijn collega's ontmoet, en ben een beetje ingewerkt maar de grap is dat ik maandag alweer naar Abidjan moet voor een training! Na volgende week begin ik dus eigenlijk pas echt.
Het opstartproces duurt dus nogal lang, wat ik wel jammer vind want heb heel veel zin om nu eindelijk echt te beginnen!
Maar mijn eerste indrukken van Korhogo zijn heel goed, maar heb er nog niet veel van gezien dus zodra ik meer weet laat ik het jullie weten! Het enige wat ik kan zeggen dat het echt een Afrikaanse stad is met heel veel leven op straat, onverharde rode zandwegen en (helaas) geen stromend water. Maar boven alles heeft het een hele goede sfeer en hele aardige mensen dus ik denk dat ik hier de komende tijd wel doorkom.

Ik vertel jullie gauw meer!!!

Liefs Myrthe

  • 08 November 2008 - 13:34

    Janneke:

    Hee Myrthe, wat gaaf gaaf gaaf! Ik begreep van Nienke laatst dat je voor de VN ging werken, maar 8 maanden in Ivoorkust... wow. Ik zit maar suf achter mijn bureautje ;)
    Succes, leuk om op de hoogte te blijven zo!
    Liefs Janneke

  • 08 November 2008 - 15:25

    Leonhard:

    Hey Myrthe,

    Supermooi allemaal. Ben jaloers.

  • 08 November 2008 - 15:56

    Anne:

    Myrt, wat leuuk! Was al met spanning aan t wachten opp een volgende bericht van je! Heel veel succes en denk aan je!
    Kussen An

  • 08 November 2008 - 19:35

    Jesper En Anke:

    Hoi Myrthe!

    Wat een verhaal weer zeg. Ontzettend leuk hoor! Denk je dat je ook daadwerkelijk wat gaat bereiken daar, of kost je de mensheid eigenlijk alleen maar geld ;). Nee, je krijgt vast heel veel te doen en gaat vast hele goede dingen doen voor de Ivoorkusterianen. Wat voor training ga je volgen? We kijken uit naar je volgende bericht. Oh nee, alleen Jesper, want Anke gaat morgen voor 4 maanden op reis. Alleen, zonder Jesper. Stom he!

    X Jesper

  • 09 November 2008 - 10:26

    Rik:

    heb meteen zin om langs te komen helaas gaat dat niet.

    rixxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 November 2008 - 18:15

    Guillette:

    He Myrthe,

    Wat lijkt mij dit ongelofelijk tof! Beloof je ons veel op de hoogte te houden? Dan zal ik braaf je verhalen lezen!

    Succes!

    Liefs,

    Guillette

  • 09 December 2008 - 20:51

    Elske Van Oenen:

    Lieve Myrthe

    Deze reactie is wel erg laat!
    Nog gefeliciteerd met je
    nieuwe baan bij de V.N.
    Wat ontzettend goed, zeg.
    En codes, een eigen bureau, ....
    Heel spannend.
    Mijn verhaaltjes zijn klaar.
    Ik moet het nog op een
    ... (?) hebben in één lettertype.
    En: ik ben bij elk verhaaltje
    een illustratie aan het maken.
    Adriaan gaat ze uitvergroten
    want ze zijn erg priegelig.
    Het lijkt op een stripverhaal.
    Hier gaat alles goed, met
    jou op dit moment ook?

    Kus, Elske
    Groet, Adriaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ivoorkust, Korhogo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

Coucou!

23 Maart 2009

Link

23 Februari 2009

Salut!

08 November 2008

Aangekomen in Korhogo

28 Oktober 2008

Bonjour!

Actief sinds 27 Okt. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 11242

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: